tisdag 4 mars 2008

sometimes that mountain you've been climbing Is just a grain of sand



Ja då har man startat en blogg .. för att va lite mer ego och få livet att handla mer om en själv?! Haha.. hmn.. skumt..

Det är sjukt när solen skiner och heeelt plötsligt kommer snön och lägger sig på marken som ett oönskat täcke.. Då går logiken på tomgång.

Ja då var man här då nästan 20 år. Nästan så att man känner " Lisa nu får du ta och bli nått, göra nått med tiden på jorden", Jag ska iallafall sikta på att ha sjuuukt kul.. ( jag önskar mig lycka till med detta dåå.. )


Inget går utan insperation... Man tappar bort sig när den försvinner... Som att springa på en fotbollsplan och vilja göra mål fast själva fotbollen är borta.. Vad ska man då springa efter?!

Skrev lite på en ny låt igår.. smakprov....
"Jag har byggt ett staket runt omkring mig, du får hoppa jävligt högt om du ska nå mig... tankspridd för att fly, tankspridd för att va, tankspridd för att komma bort från ämnet, tankspridd, det är jag"

Den eviga frågan, vad ska man jobba med? Ska man resa, plugga, jobba, träna, resa, plugga, jobba...Bla..bla..bla.. Säg mig när allt slutar snurra..

Från en av mina första låtar.. som passa in på idag;
"Listen closely, you can hear her heart breath.. it is gaping after air.. It's having trubble getting life to ryhme with all the love out there."

Så roligt med allt som är soligt, roligt med allt som är roligt som att allt är "topp notch" och " OM jag kommer in, Ha, Jag kommer knappt ut" om du inte vill så behöver inte det roliga ta slut... :)

1 kommentar:

Miss sa...

Haha nej men vad kul Lisa! Välkommen till familjen :)

Hälsningar från andra sidan jorden /Nätterlund