torsdag 17 april 2008

Stand by me




Otis Redding.. Har egentligen väldigt många låtar som bara sitter i mitt huvud. Jag tror mamma och pappa har lyssnat mycket på honom när jag växte upp kanske. För annars vet jag inte varför jag kan dem.

Jag tror jag har kommit på vad jag vill göra... Jag vill ut och resa.. Kanske till hösten eller vintern kanske. Våga åka bort så att säga... Det finns en hel värld där ute och vilken nytta gör den om jag inte upptäcker den lite?!

Man kommer på nya saker varje dag, verkligen otroligt... Tänk vi använder bara 10 % av våra hjärnor men tänk vi skulle kunna använda mer. Grymt va vi skulle kunna lära oss saker... Intressant.

Ju mer ont jag har i kroppen eller om jag är på dåligt humör så har jag mer ont i foten. Jag måste verkligen kämpa lite så att den verkligen blir bra...!

Har avslutat min pencelin kur nu. Snälla säg att jag blir frisk nu... Även om jag inte var så farligt sjuk, så har det ändå vart tyngre än vanligt.

Jag tror man anpassar sig till vad man befinner sig i ? Tänk att du har massa pengar... då blir det ofta så att du köper massa prylar . Men tänk att du åker till t.ex. till en liten by i Afrika. Du är nån som inte har nått jet plan och diamanter på fingrarna men ändå inte nån med ständigt kurrande mage. Då kommer du in i en atmosfär av en liten bys kultur och ser livet på ett helt annat sätt. Men det betyder ju inte att du kan hålla kvar den känslan av verklighet om du tex åker till New York... Och tar in på ett Hillton Hotell. För då anpassar du dig nog lätt efter den omgivningen?! Vi är som kamilionter, och anpassar oss efter förutsättningar. Det är ju ett sätt att överleva kanske, en överlevnads instinkt så att säga. Jag vet ju faktiskt inte eftersom jag inte varit i nån by i Afrika. Men jag vill åka och se, upptäcka, se hur det förändrar en... Hmn..

Det är jääätte mkt sol idag och jag ska fika med anna :D Undra hur lång dagens fika blir. Sist fika vi ju BARA i sju timmar. Jag bara älskar att prata om intressanta saker :)

Avslutar med Madeleines citat :
" Tänk på vad du skulle göra om du visste att du inte kunde misslyckas....."


Inga kommentarer: