onsdag 2 april 2008

strandgatan, nytt jobb där dye.







Allt är så underligt fast ändå så logiskt? Fast ändå inte... Jag har kommit på att tiden går så fort men ändå så sakt . Men ändå, vad vill man göra med tiden egentligen? Vill man tjäna massa pengar, känna sig bra.. trivas med det man gör eller göra det för att man trivs med vad man får. Ja det är ju helt upp till var och en. Jag vill göra nått som får mig att somna med ett leende på läpparna och vakna upp med energi och massa insperation. Självklart kan man inte alltid ha sådana dagar, men man kan försöka. Allt handlar ju om hur man ser på saker. Jag tycker det är svårt att få balans, som att ha kvar fötterna i luften när man för första gången cycklar på en enhjuling. Det är svårt, men ju mer man tränar.. ju längre kan man cyckla utan att behöva ramla eller sätta ned fötterna.

Även om KRAV märkta mat produkter är bra för hälsan är ett KRAV märkt liv motsatsen, eller? Jag vill hitta ett nytt ord för krav fast som inte är krav utan resultat, ett resultat märkt liv klingar ju bättre än ett KRAV märkt liv?!.. Mm.. Så får det bli, krav är inget bra ord när det kommer till hur man ska definiera sig själv?

Det är olagligt för människor att ta steroider men ändå så proppar vi maten full med dem?! "Matens rätt att duga som den är dagen" eller vad?! hmn.. nja men en rolig tanke ändå..

Liten lemarc bit :) :

"Jag kan inte viska, mycket högre än så här
Jag kan inte visa dej, mera tydligt än så här
Så om du inte hör mej nu, om du inte vill förstå,
då får du aldrig nånsin höra alla ord som jag sparat,
tänkte viska i ditt öra bara tillfället dök upp

Mellan dej och mej, bara dej och mej
Lägg ner dina vapen, kom upp från din skyttegrav
Jag kommer till dej naken, utan förbehåll och krav
Jag behöver kärlek, lika desperat som du, "

1 kommentar:

Unknown sa...

hmm det gillar jag det där. resultat-märkt liv. det ska jag skaffa mig.
blogga mera lisa!!/shizofren-madeleine

http://jagefrisk.blogg.se